Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen en daarop ons antwoord.
Staat je vraag er niet tussen? Bel of mail ons voor een antwoord!

Veelgestelde vragen per bewerking


Voor vragen over de technische mogelijkheden, kun je per bewerking de veelgestelde vragen terugvinden:


    Bestellen en levering

    • Kunnen jullie de producten bij ons bezorgen?

      Wij hebben onze eigen transportdienst voor het bezorgen van je bestelling. Daarnaast werken we nauw samen met expediteurs voor het transport van grote of zware constructies. Je standaard voorkeur voor de verzendwijze hanteren we als uitgangspunt, en borgen we in ons systeem. Als klant maak je bij je inkoopopdracht aan ons bekend welke (afwijkende) verzendwijze wij dienen te hanteren. Om de order te versturen brengen we  transportkosten in rekening, zodat wij het transport dekkend kunnen uitvoeren. 
    • De levertijd op mijn orderbevestiging is verstreken, maar ik heb nog niets ontvangen. Wat nu?

      De leverdatum op de orderbevestiging is de datum waarop wij de order behoren uit te leveren. We hebben in principe tot 16.30 uur die dag om dit te regelen. Als de order klaarligt, sturen we per e-mail een gereedmelding, zodat je de order af kunt halen.

      Heb je ervoor gekozen om de order door ons te laten versturen, dan is de leverdatum op de orderbevestiging de dag dat je de order in huis mag verwachten. Naast onze eigen transportdienst, doen wij ook een beroep op externe expediteurs (als DHL of Timmerman Transport). Het lukt niet altijd om de order op de leverdatum af te leveren.

      Ons streven is om 95% van alle orders op tijd te leveren. Heb je nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op of stuur een mail bestelling@hoeman-rvs.nl, dan zoeken we dit zo snel mogelijk voor je uit. Vermeld voor een vlotte afhandeling het ordernummer.
    • Ik heb een spoedopdracht. Kunnen jullie ook sneller leveren?

      Wekelijks bekijken we aan de hand van de beschikbare en geplande productiecapaciteit welke levertijden we kunnen hanteren per gevraagde bewerking. Zodoende proberen we altijd realistische en haalbare levertijden af te geven. Mocht je onderdelen toch sneller nodig hebben, kunnen we altijd de mogelijkheden bekijken. Neem hiervoor contact op met de afdeling planning via planning@hoekman-rvs.nl

    Offertes en prijzen

    • Hoe lang duurt het voordat ik een offerte mag verwachten?

      Er zijn twee manieren om een offerte bij ons aan te vragen. Via het webportaal of via de afdeling Calculatie & Verkoop, die bereikbaar is via calcualtie@hoekman-rvs.nl.

      Webportaal - Direct een offerte!

      Je ontvangt je offerte het snelst wanneer je deze online aanvraagt in het webportaal. Op basis van geschikte dxf- of stepbestanden ontvang je direct een passende offerte voor snij- en zetdelen, eventueel met tap- of verzinkgaten en ontbramen. Wel is het noodzakelijk om een account aan te maken. Dit is geheel gratis en vrijblijvend.

      Via e-mail - Ca. 2 - 3 werkdagen

      Stuur je een offerte-aanvraag of e-mail naar de afdeling Verkoop & Calculatie? Dan streven we ernaar om binnen twee à drie werkdagen te reageren. Loopt de reactietijd onverhoopt op, dan proberen we je hier altijd direct over te informeren. Zorg voor een vlotte afhandeling dat je aanvraag volledig is en voldoet aan de aanleverspecificaties, dus met de juiste cad-bestanden, aantallen, materiaalsoorten, gevraagde bewerkingen etc.
    • Hoe kan het dat een prijs voor hetzelfde onderdeel afwijkt ten opzichte van een eerdere offerte of order?

      Een prijsverschil kan ontstaan door verschillende redenen. Binnen ons systeem calculeren we altijd met de actuele gegevens van dat moment. De productprijs wordt opgebouwd uit, materiaalprijzen machinetarieven en manuren. Daarnaast heeft het volume van de aanvraag invloed op de stukprijs.

      Hogere/lagere materiaalprijzen

      Een product is duurder/goedkoper omdat de materiaalprijzen tussentijds zijn gewijzigd. Wij rekenen altijd met de actuele materiaalprijzen van dat moment.

      Andere samenstelling dan vorige offerte/order

      De stukprijs wijkt af door een ander aantal/volume dan in de vorige aanvraag. We maken altijd een geautomatiseerde nesting (puzzel) die berekent hoeveel producten we uit de plaat kunnen lasersnijden. Deze proberen we altijd zo gunstig mogelijk te maken! Lukt het om meer producten uit dezelfde plaat te puzzelen, dan blijft er minder restmateriaal over. We hoeven dan minder afval door te berekenen, waardoor stukprijs van het product goedkoper uitpakt. Dit geldt ook als er in je aanvraag verschillende onderdelen in dezelfde materiaal-dikte-combinatie voorkomen. Daarnaast berekenen we per materiaal-dikte-combinatie stelkosten. Deze dekken de kosten voor het opstarten van een (serie) product(en) in een plaatdikte. Bij grote aantallen in één plaatdikte betaal je maar één keer stelkosten, waardoor de stelkosten over alle de producten worden verdeeld en de productprijs lager uitpakt.

      Meer of minder bewerkingen op het onderdeel

      Is de prijs hoger of lager dan in een vorige aanvraag? Check dan altijd of dezelfde bewerkingen voor het onderdeel worden aangeboden. Zit er bijvoorbeeld ontbramen of boren/tappen bij in, dan is de prijs prijs per product uiteraard hoger.

      Inflatiecorrectie
      Jaarlijks bekijken we of we een prijsverhoging op machine- of uurtarieven door moeten voeren, bijv. door een verhoging in de energietarieven of lonen (CAO-bepalingen). Wanneer dit het geval is, zal de prijs per product hoger uitpakken dan in een voorgaand jaar.

      Volumekorting / Nachttarief

      Bij grote volumes in één materiaal-dikte-combinatie is het mogelijk om volledig geautomatiseerd en manloos te snijden in de nacht. Dit rechtvaardigt het om bij een snijprogramma groter dan 3 uur, een voordeliger uurtarief (nachttarief) voor lasersnijden te hanteren.

      Korting webportaal
      Voor offertes en orders die via het webportaal lopen is  minder calculatie- en werkvoorbereidingstijd nodig. Daarom geven we 5% korting op de uurtarieven voor weborders! Dit kan een prijsverschil veroorzaken op dezelfde onderdelen wanneer je deze per e-mail aanvraagt.

    Afkeur en reclamatie

    • Wat moet ik doen als de onderdelen die ik heb ontvangen niet aan de gevraagde kwaliteit voldoen?

      Voldoet een bestelling niet aan je verwachting, dan vragen we je om binnen 48 uur contact op te nemen met onze afdeling kwaliteit via kwaliteit@hoekman-rvs.nl. Vermeld voor een voorspoedige afhandeling het ordernummer en voorzie de reclamatie van een duidelijke omschrijving en eventueel een foto. Wij  beoordelen de reclamatie binnen 2 werkdagen en kijken graag samen met jou naar een passende oplossing.

    Betaling en facturen

    • Welke betalingstermijn of betalingsconditie hanteren jullie?

      De standaard betaaltermijn die wij hanteren voor facturen is 30 dagen. In overleg kunnen we gezamenlijk besluiten om een andere betalingsconditie te hanteren. Je vindt de afgesproken betaaltermijn op de orderbevestiging. Heb je vragen over facturen of over de te hanteren betalingsconditie? Neem dan contact op met administratie@hoekman-rvs.nl.

    Materialen en eigenschappen

    • Welke materialen bewerken jullie?

      Wij lasersnijden en cnc-kanten zowel staal, als rvs en aluminium. Wij lassen in onze lasserij echter geen staal! Dit is om besmetting op rvs te voorkomen. Bekijk het overzicht van materialen die wij verwerken. Staat de materiaalsoort er niet tussen, dan kun je contact met ons opnemen. Wij kopen plaatmateriaal in bij diverse leveranciers, waardoor wij het gevraagde materiaal of een geschikt alternatief waarschijnlijk tóch leverbaar is.
    • Welke materialen hebben jullie op voorraad?

      De materiaalsoorten die je in het webportaal selecteerbaar zijn, zijn de meest gangbare materialen. Deze materiaalsoorten hebben wij veelal op voorraad óf kunnen wij door strakke afspraken met onze leveranciers de volgende dag al in huis hebben, waarna wij het materiaal bewerken. Bekijk de voorraadmaterialen.
    • Welke RVS materiaalsoort heeft welke eigenschappen?

      Vind de verschillende Europese (DIN/EN-norm), Amerikaanse normen en benamingen (ASTM/AISI) en werkstofnummers in het rvs-overzicht en klik door op het materiaal om de eigenschappen en toepassingen te bekijken. 

    Welke plaatwerkoplossing kunnen we jou bieden?

    Kom in contact!

    Hoekman
    Roestvaststaal b.v.

    1. Rollecate 31
      7711 GG Nieuwleusen, NL
      Route plannen »

    Hou mij op de hoogte