Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen en daarop ons antwoord.
Staat je vraag er niet tussen? Bel of mail ons voor een antwoord!

Bestellen en levering

  • Kunnen jullie de producten bij ons bezorgen?

    Wij hebben onze eigen transportdienst voor het bezorgen van je bestelling. Daarnaast werken we nauw samen met expediteurs voor het transport van grote of zware constructies. Je standaard voorkeur voor de verzendwijze hanteren we als uitgangspunt, en borgen we in ons systeem. Als klant maak je bij je inkoopopdracht aan ons bekend welke (afwijkende) verzendwijze wij dienen te hanteren. Als we de order naar je versturen brengen we  transportkosten in rekening, zodat wij het transport dekkend kunnen uitvoeren. 
  • De levertijd op mijn orderbevestiging is verstreken, maar ik heb nog niets ontvangen. Wat nu?

    De leverdatum op de orderbevestiging is de datum dat wij de order klaar dienen te hebben. We hebben in principe tot 16.30 uur die dag om dit te regelen. Als de order klaarligt, wordt er per e-mail een gereedmelding gestuurd, zodat je de order kunt afhalen.

    Heb je ervoor gekozen om de order door ons te laten versturen, dan is de leverdatum op de orderbevestiging de dag dat je de order in huis mag verwachten. Naast onze eigen transportdienst, doen wij ook een beroep op externe expediteurs (als DHL of Timmerman Transport). Het lukt niet altijd om de order op de leverdatum af te leveren.

    Ons streven is om 95% van alle orders op tijd te leveren. Heb je nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op of stuur een mail bestelling@hoeman-rvs.nl, dan zoeken we dit zo snel mogelijk voor je uit. Vermeld voor een vlotte afhandeling het ordernummer.
  • Ik heb een spoedopdracht. Kunnen jullie ook sneller leveren?

    Wekelijks wordt aan de hand van de beschikbare en geplande productiecapaciteit gekeken welke levertijden we kunnen hanteren per gevraagde bewerking. Zodoende proberen we altijd realistische en haalbare levertijden af te geven. Mocht je onderdelen toch sneller nodig hebben, kunnen we altijd de mogelijkheden bekijken. Neem hiervoor contact op met de afdeling planning via planning@hoekman-rvs.nl

Offertes en prijzen

  • Hoe lang duurt het voordat ik een offerte mag verwachten?

    Er zijn in principe twee manieren om een offerte bij ons aan te vragen. Via het webportaal of via de afdeling Calculatie & Verkoop, die bereikbaar is via calcualtie@hoekman-rvs.nl.

    Webportaal - Direct een offerte!

    Je ontvangt je offerte het snelst wanneer je deze online aanvraagt in het webportaal. Op basis van geschikte dxf- of stepbestanden ontvang je namelijk direct een passende offerte voor snij- en zetdelen, eventueel met tapgaten of ontbraamt. Wel is het noodzakelijk om een account aan te maken. Dit is geheel gratis en vrijblijvend.

    Via e-mail - Ca. 2 werkdagen

    Stuur je de aanvraag per e-mail naar de afdeling Verkoop & Calculatie? Dan streven we ernaar om binnen twee dagen te reageren. Loopt de reactietijd onverhoopt op, dan proberen we je hier altijd direct over te informeren. Zorg voor een vlotte afhandeling dat je aanvraag voldoet aan de aanleverspecificaties en volledig is, dus met de juiste cad-bestanden, aantallen, materiaalsoorten, gevraagde bewerkingen etc.

  • Hoe kan het dat een prijs voor hetzelfde onderdeel afwijkt ten opzicht van een eerdere offerte of order?

Afkeur en reclamatie

  • Wat moet ik doen als de onderdelen die ik heb ontvangen niet aan de gevraagde kwaliteit voldoen?

    Wanneer een bestelling niet aan je verwachting voldoet, kun je binnen 48 uur contact opnemen met onze afdeling kwaliteit via kwaliteit@hoekman-rvs.nl. We willen je vragen om het ordernummer te vermelden en je reclamatie te voorzien van een duidelijke omschrijving en eventueel een foto. Wij  beoordelen dan binnen 2 werkdagen de reclamatie en kijken graag samen met jou naar een passende oplossing.

Betaling en facturen

  • Welke betalingstermijn of betalingsconditie hanteren jullie?

    De standaard betaaltermijn die wij hanteren voor facturen is 30 dagen. In overleg kunnen we gezamenlijk besluiten om een andere betalingsconditie te hanteren. Je vindt de afgesproken betaaltermijn op de orderbevestiging. Heb je vragen over facturen of over de te hanteren betalingsconditie? Neem dan contact op met administratie@hoekman-rvs.nl

Materialen en eigenschappen

  • Welke materialen bewerken jullie?

    Wij lasersnijden en cnc-kanten zowel staal, als rvs en aluminium. Wij lassen in onze lasserij echter geen staal! Dit is om besmetting op rvs te voorkomen. Bekijk het overzicht van materialen die wij kunnen verwerken. Staat de materiaalsoort er niet tussen, dan kun je contact met ons opnemen. Wij kopen plaatmateriaal in bij diverse leveranciers, waardoor wij het gevraagde materiaal of een alternatief waarschijnlijk toch kunnen leveren!

  • Welke materialen hebben jullie op voorraad?

    De materiaalsoorten die je in het webportaal kunt selecteren zijn de meest gangbare materialen. Deze materiaalsoorten hebben wij veelal op voorraad of kunnen wij door strakke afspraken met onze leveranciers de volgende dag al in huis hebben, waarna wij het materiaal bewerken. Bekijk de voorraadmaterialen.

Veelgestelde vragen per bewerking


Voor vragen over de technische mogelijkheden, kun je per bewerking de veelgestelde vragen terugvinden:

    Welke plaatwerkoplossing kunnen we jou bieden?

    Kom in contact!

    Hoekman
    Roestvaststaal b.v.

    1. Rollecate 31
      7711 GG Nieuwleusen, NL
      Route plannen »

    Hou mij op de hoogte